Blogs

Body Mandala

Ben je op het strand?
De body mandala is een leuk gevolg van een mooie ademhalingsoefening.

Deel 1:
Je gaat liggen op je rug met beide benen gebogen, voeten op de grond.
Op de inademing : De armen gaan in een cirkel omhoog over de grond, tot ze boven je hoofd bij elkaar komen.
Op de uitademing: Dezelfde weg terug.
Wacht tot de inademing weer komt en beweeg zo een aantal keer de armen van hoog naar laag.

Deel 2:
Op de inademing : Schuif dan de armen over de grond tot schouder hoogte*
Op de uitademing: In een lange beweging, alsof je hand de wolken wil raken, breng je de linkerarm omhoog en zo de handen bij elkaar
Op de inademing : Glij met de linkerarm langs de bovenkant van de rechterarm.
Op de uitademing: Glij via de oksel, langs de onderkant van je rechterarm terug tot de handen weer bij elkaar zijn.
Herhaal dit een aantal keer.
Onderweg “teken” je de omtrek van je rechter arm. Afwisselend onder- en bovenkant.

Herhaal deel 2 met de andere kant.
Op de laatste uitademing breng je beide armen weer omlaag tot langs je lichaam op de grond.

Deel 3:

Op de inademing : Teken met je handen strak langs je lichaam omhoog tot de oksels.
Op de uitademing: Dezelfde weg terug
Ook dit herhaal je een aantal keer.

Stap dan voorzichtig uit je mandala en bekijk t resultaat. Teken zelf je hoofd erin en verfraai hem door de lijnen wat strakker te maken.
Stuur je me een foto?

Write a Comment